Case: “Man ansætter egentlig en marketingafdeling i sin virksomhed”

Brødrene Morten og Simon Brohus driver restauranten ‘Håndværkerforeningen’. De holder til i de flotte og historiske lokaler fra 1884 på Allegade i Horsens. Siden brødrene startede, har der været fuld fart på virksomheden og opgaverne har været mange. Morten Brohus har bl.a. Skiftet mellem direktørhatten, marketinghatten og tjenerhatten. Det kan hurtigt ske at man glemmer den ene hat, når man har så meget ansvar. De valgte derfor at uddelegere nogle af opgaverne, således at de kunne fokusere på at videre udvikle deres forretning. Blandt andet har de fået en SoMe Manager.

Fleksibilitet og relation

Morten tog kontakt til to virksomheder, en af dem var os, SoMe Devoted. Efter han tog kontakt, tog det ikke særlig lang tid inden et møde blev opsat. For brødrene var fleksibilitet og relation en rigtig vigtig faktor. Fordi restaurantbranchen foregår primært i weekenderne og om aftenen og det er derfor her all de gode historier er. SoMe Devoted blev valgt på grund af disse faktorer. Til dette siger Morten “de kommer her ned en lørdag aften og tager billeder, det er det vi har brug for, det er jo når gæsterne er her”. Han siger også at SoMe Devoted er gode til at sætte sig ind i, og forstå deres virksomhed.

Brødrene er meget tilfredse med samarbejdet. Morten siger yderligere “man ansætter egentlig en marketing afdeling i sin virksomhed” og derfor er det vigtigt at samarbejdspartnerne tager ejerskab i forretningen. Marketing kan godt være svært at forstå, når man ikke kender begreber og teorier, men her mener Morten at SoMe Devoted har været gode til at få det ned til et helt almindeligt niveau og skabe en rød tråd i tiltagene. Derudover har tallene også været positive på de sociale medier. I starten havde håndværkerforeningen 250 likes på Facebook siden, nu har de omkring 1200 likes.

Struktur og professionalisme

Morten udtaler sig om at noget af de vigtigste ting de har fået ud af samarbejdet, er at de har fået struktur på markedsføringen og at de er meget mere professionelle udadtil. Virksomhedens udstråling gennem sociale medier er vigtigt fordi det betyder meget for gæsterne at følge med på Facebook og Instagram. Håndværkerforeningen er en rigtig spændende virksomhed, der er derfor også nogle rigtig spændende arbejdsopgaver. For os er det også vigtigt at vi får kommunikeret virksomhedens kerne værdier og ikke mindst identitet ud til kunderne. For at gøre det muligt må vi jo fange dem når de er i deres es, nemlig når restauranten er åben.

Det er meget vigtigt for os at vi har en god relation og dialog med vores samarbejdspartnere. Det er derfor at vi har tilknyttet Frederik som Håndværkerforeningens marketing manager, det gør vores arbejde nemmere, men også Mortens arbejde. Med en tilknyttet marketing manager, behøves Morten ikke at forklare situationen fra start eller om igen flere gange. Vi, SoMe Devoted og Håndværkerforeningen har derfor et samarbejde der fungerer rigtig godt, på grund af den gode relation, tilgængelighed og fleksibiliteten.

Se her hvad en SoMe Manager kan hjælpe dig.

Eller;

Vil du vide hvordan vi laver en marketingsplan?

 

Guide til Facebook billedstørrelser

Det kan være lidt af en jungle at finde rundt i, og få styr på alle Facebooks billedstørrelser. Havde der været en billedstørrelse til alt, ville det være en del nemmere, men det er der desværre ikke. Vi har derfor lavet denne guide til Facebooks billedstørrelser, således at det kan blive lidt nemmere for dig at navigere rundt i.

Hvordan ser din side ud?

Har du et billede på din side, der er uskarpt, forkert beskåret eller udtrukket forkert, vil det give et uprofessionelt førstehåndsindtryk, og vi ved alle, at førstehåndsindtrykket er altafgørende. Derfor er der et par ting, du bør overveje, inden du lægger dit profil- eller coverbillede op, som er billeder, der har en vigtig funktion for din virksomheds image:

–       Bliver billedet udstrakt eller beskåret upassende? Er der informationer/detaljer, der går tabt?

–       Dækker profilbilledet over noget vigtigt på coverbilledet? Passer billederne sammen?

–       Er dit hovedbudskab i fokus?

Du kan overveje denne når du læser vores guide til Facebook billedstørrelser.

Her er et eksempel på hvordan en Facebook side kan se ud.

 

Guide til Facebook billedstørrelser:

Billedstørrelser

Bredde  

Højde

Anbefales

Profilbillede

180px 180px Det anbefales at du som minimum uploader dit billede i 600×600 pixels eller 900×900 pixels.

Dit profilbillede vises cirkulært, det er derfor vigtigt at du sørger for at elementer ikke bliver afskåret fra billedet.

Mange glemmer at profilbilledet vises i mindre format, derfor er det ofte svært at genkende logoet. For at løse det, kan du tage et essentielt element af dit logo med, eller initialerne på din virksomhed.

Coverbillede

851px 315px Facebook anbefaler at coverbilledet fylder under 100kb og at det uploades i formatet ”filnavn.sRGB.JPG-fil”, dermed undgår du komprimering og du får hurtigere loadingtid.

Vær opmærksom på at siderne på dit coverbillede vil blive afskåret når din profil vises på en mobil telefon. Placer derfor det vigtigste midt på, således at du ikke får halve budskaber på din profil.

Covervideo

820 320 Husk at din covervideo skal min. være 20 sek. Og max. Være 90 sek. Også at Facebook udelukker lyden i din video, så medbring lyden, men lad den ikke være afgørende. Skriv eventuelt undertekster til den.

Din video skal køre i et loop, så den bliver ved med at køre.

Historiebilleder

1200px 660px Vær opmærksom på, at når billedet vises, vil det blive beskåret i højden, du har dog muligheden for at trække i billedet, så du kan selv bestemme hvor det beskærer.

Tjenester

138px 138px For at opnå den bedste kvalitet, anbefales det at du uploader dine billeder i minimum 600×600 pixels, for en højere opløsning.

Under ’Tjenester’ har dine kunder mulighed for at nemt og overskueligt at se hvad din virksomhed tilbyder, uden at de skal søge andre steder hen. Så har du ikke tilføjet det til din side endnu, er det en god ide at få det gjort.

Forretning

1024px 1024px Hvis du har en webshop, kan du med ”forretning” funktionen, tilføje dine produkter og ydelser her.

Indsæt produkterne på en hvid baggrund, da det gør det lettere at afkode billeder.

Billedopslag

1200px

1200px

1200px

900px

Kvadratiske

Bredformat

Karruselopslag

400px 400px Billedet bliver vist i 300×300 pixels, men skal som min. Uploades som 400×400 pixels. Men det anbefales at du uploader i 1080×1080 pixels for en bedre opløsning.

Linkopslag

476px 249px For bedste kvalitet, anbefales det at du uploader billedstørrelse 1200×628 pixels. eller du tager udgangspunkt i formatet 1,91:1

Annoncer:

Enkeltbilleder

400px 150px Det anbefales at du uploader 1200×628 pixels.

Du skal have max. 20% tekst i din billedannonce, har du mere end det, kan det have en negativ betydning for leveringen af annoncen.

Kan bl.a. anvendes til følgende målsætninger:

Rækkevidde, kendskab til brand, trafik, interaktion, konvertering og beskeder.

Karruselannoncer

500px 500px Det anbefales at du uploader 1080×1080 pixels.

Du skal have max. 20% tekst på dit billede, har du mere end det, kan det have en negativ betydning for leveringen af annoncen.

Kan bl.a. anvendes til følgende målsætninger:

Rækkevidde, trafik, konvertering, leadgenerering, kendskab til brand og forretningsbesøg.

Sammenlignsannoncer

400px 150px På nuværende tidspunkt kører denne annonceform kun på mobil og tablet.

Det anbefales at du uploader 1200×628 pixels.

Du skal have max. 20% tekst på dit billede, har du mere end det, kan det have en negativ betydning for leveringen af annoncen.

Kan bl.a. anvendes til følgende målsætninger:

Trafik, konvertering, forretning besøg.

Tænk altid på billedkvaliteten!

Som udgangspunkt, kan et billede godt beskæres til mindre pixels, uden at det gør billedkvaliteten dårligere. Har billedet for få pixels, kan det godt blive uskarpt når det bliver forstørret. Husk på, at du ikke må miste vigtige detaljer når du beskærer dit billede. Læs også vores guide om at lave flotte billeder til dine sociale medier

Har du husket teksten?

Det er ikke nok, kun at have styr på de mange Facebook billedstørrelser, når det kommer til annoncer, teksten er også vigtigt. Man ville mene at en stor tekst hen over et billede, ville fange kunderne opmærksomhed, problemet er bare at dit billede ville ikke blive vist så meget som ønsket. Facebook straffer de billeder der har for meget tekst på, da billedteksten kun på fylde 20% af billedet.

Hvis din tekst fylder mere end de 20%, vil din annonce blive vist færre gange og du kommer derfor til at betale mere pr. visning. Har du en karrusel med flere billeder, hvor kun et af billederne har mere end 20% tekst på, vil det påvirke hele karrusellen. For at vide om du har for meget tekst på dit billede har Facebook lavet dette værktøj: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay, her kan du tjekke, hvor meget tekst du har på dit billede.

Jeg håber at denne guide har gjort Facebook junglen mere overskuelig for dig og at du nu kan få det bedste ud af dine billeder. God fornøjelse 🙂 

Case: Få de gode historier ind på Facebook

Max Hansen driver Holte Vinlager, den hyggelige butik ligger på Nørregade i Horsens. SoMe Devoted har samarbejdet med Max siden maj 2018. Vi har hjulpet ham med at markedsføre Holte Vinlager Horsens på Facebook. Max havde selv forsøgt sig med at markedsføre butikken på Facebook, men uden held. Derfor mente han at det var nødvendigt med professionel hjælp på dette område, således han kunne bruge sin tid og energi på de ting han er rigtig god til.

Det der havde størst betydning for Max, var at opgaven blev løst godt og samtidig resultater. Max og SoMe Devoted har lært at kende hinanden gennem netværk og han kunne godt lide hvad vi havde at tilbyde. Derfor indledte vi et samarbejde i løbet af foråret 2018.

Høj faglig viden og professionalisme

Siden starten er samarbejdet gået rigtig godt og Max er godt tilfreds med samarbejdet og de resultater vi skaber. Max siger yderligere ”Drengene udviser professionalisme og en service af højeste kvalitet”. Han siger at SoMe Devoted har en høj faglig viden indenfor sociale medier, der skinner igennem i resultaterne. Derudover fungerer samarbejdet godt på grund af den tætte dialog mellem parterne.

Det er altid en fornøjelse at besøge Max i butikken, han har altid en masse gode historier om butikkens vin, spiritus eller hverdagens begivenheder. For os handler det om at få de gode historier bragt ud på Facebook, således at Max kan sprede al hans viden ud til kunder og følgere.

Det er virkelig en fornøjelse at arbejde sammen med Max. Han er altid med på at prøve nye tiltag, video, vores julekalender eller noget helt tredje. Max brænder for vin og SoMe Devoted brænder for markedsføring. Derfor giver vores samarbejde os mulighed for at gøre det vi begge gør bedst. Vi ser meget frem til at forsætte samarbejdet med Max og Holte Vinlager.

 

Med vores SoMe Manager får vi bragt de gode historier om vin ud på Facebook. 

Fra garage til fængsel – Advisory board

I SoMe Devoted vil vi i den kommende tid tage dig med ind bag murene på FÆNGSLET, og fortælle historien om SoMe Devoted indefra. I første del har vi fokus på vores nyeste tiltag, som skal være med til at udvikle SoMe Devoted. I sommeren 2018 har vi nemlig valgt at stifte et Advisory Board.

Boardet skal hjælpe med at udvikle SoMe Devoted, fra at være et lille garagebureau til at nå vores mål om at blive større og mere etablerede på markedet. Vi har været så heldige at finde tre medlemmer, som kan udfordre os på det personlige plan. Samtidig kan de komme med inputs til vores ideer, baseret på viden fra deres forskellige baggrunde og erfaringer.

Vi har længe gået og leget med tanken om at skulle stifte et board og få nogle dygtige mennesker til at kaste et blik på situationen i firmaet, for på den måde at sætte fart i udviklingen. Vi besluttede os for at bruge vores netværk til at finde de 3 medlemmer, hvilket lykkedes.

Vi er rigtig stolte over at kunne præsentere vores 3 medlemmer som er:

Jane Bang.
Jane er Associated Professor på VIA University College og er specialist inden for digital marketing.

Peter Lassen
Peter har igennem 27 år hos Marius Pedersen tilegnet sig stor erfaring inden for netværk og salg.

Thomas Kokholm
Thomas er direktør og partner i Coachers, og har stor erfaring inden for coaching og salg. 

Vi glæder os til at arbejde sammen om forbedre SoMe Devoted på alle punkter. De tre medlemmer skal gøre os til et bedre bureau og til en endnu bedre arbejdsplads.

 

De bedste hilsner
Frederik & Mikkel

 

Da vi havde været i gang i et år blev vi interviewet af vores daværende praktikant Line. Læs det interview her.

CPC, CPM & PPC? Få styr på de digitale begreber

CPC, CPM og DPA er blot et lille udsnit af de mange digitale begreber folk i den digitale branche kaster om sig med.

I dette indlæg vil vi give dig en forståelse at de hyppigst brugte begreber indenfor online markedsføring.

PPC

PPC står for Pay Per Click, hvilket dækker over betalt annoncering. I denne annonceringsform betaler du naturligvis for hvert klik du får på din annonce.
Det er ofte hos Google Ads denne annonceform bruges.

CPC

CPC står for Cost Per Click, som ofte kommer af PPC annoncering, hvor det er relevant at se på hvad et klik på din annonce koster.
Du udregner CPC ved at formlen Annonceomkostninger/antallet af kliks. 
Det er relevant at se på CPC via Google analytics, hvor du kan se hvad det enkelte klik rent faktisk fører til. Kun på den måde kan du vurdere om din CPC pris et godt givet ud.

ATC

ATC dækker over “add to cart.”
Add to cart er når folk lækker en vare i kurven på din webshop. Dette kan trackes via Google Analytics eller Facebooks Pixel, hvilket kan være en interessant målgruppe at opsamle.
Når personen først har lagt en vare i kurven, må vedkommende også være interesseret i varen. Vi har erfaret at denne målgruppe ofte konverterer godt ved re-targeting annocer.

BM

BM står for “Business Manager”.
Facebooks Business manager er et effektivt værktøj til at skabe overblik over alle dine aktiver relateret til din virksomhedsprofil på Facebook.

CPM

CPM står for cost per thousand impressions. Altså hvad det koster dig at få vist din annonce 1000 gange.
M er romertallet for 1000, hvilket kan hjælpe til at forstå forkortelsen. 🙂
I modsætning til CPC betaler du her for antallet af visninger, hvilket betyder at denne annoncerings form er mere egnet til større branding kampagner.

CR

CR står for “conversion rate” – alter konverterings raten.
Konverteringsraten er procentdelen af brugerene der ser eller klikker på din annonce, som rent faktisk opfylder kravene for din konvertering.
Konverteringsraten kan bruges til at sammenholde kampagner eller annoncer med forskellige resultater til at se hvilken af dem der rent faktisk er mest effektiv.

CTA

CTA dækker over det meget brugte begreb “call to action.”
Call to action kan være mange ting, men i bund og grund handler det om at få brugeren til at foretage en handling man ønsker.
Det kan være at trykke på knappen “ring nu”, “kontakt os her”, eller “køb nu.”

Call to action handler meget om at sætte sig ind i mange af de psykologiske virkemidler. Trykker folk mest på knappen når den er i højre hjørne, centreret eller i bunden? Skal knappens farve være gul eller blå?
Her handler det mest af alt om at teste og forbedre hele tiden.

CTR

CTR betyder “click through rate” – altså hvor mange der klikker på din annonce frem for noget andet.

Målingen bruges ofte når vi snakker organiske søgeresultater – altså hvor mange klikker på vores resultat frem for konkurrentens.
Det er svært at definere hvad en god click through rate er, men lander du mellem 10 og 20% kan du godt være tilfreds. 🙂

DPA

DPA står for “Dynamic Product Ads.”

DPA ses ofte på Facebook, når du laver dynamisk re-targeting. Her bruger du din data fra din Facebook Pixel til at vise folk en annonce med netop det produkt de har været inde på din hjemmeside og se på.

Pixel

Facebooks pixel er et script du placerer på din hjemmeside, så du på den måde giver Facebook adgang til den data der kommer fra din hjemmeside.
En Facebook pixel kan sidestilles med Google Analytics, som via et stykke kode på hjemmesiden også opsamler data om hvordan de besøgende navigerer på din hjemmeside.

Dataen fra din Facebook pixel kan du bruge til at danne målgrupper – også kaldet re-targeting annoncer. Her kan du ramme de personer som allerede har besøgt din side med dine annoncer.
Disse målgrupper har vist sig at være enormt effektive når det kommer til salg.

ROAS

ROAS dækker over “return on ad spend,” hvilket giver dig et overblik over om dine annoncer er profitable.
Det viser dig altså hvor mange gange du får de penge du bruger på annoncering igen.

ROAS udregnes ved omsætning/annoncerings omkostningen

ROI

ROI eller return on investment er oversat til dansk; “hvad får du ud af din investering.”
Det er naturligvis interessant at se på hvad man får tilbage for de penge man investerer i eksempelvis Facebook.

ROI dækker dog over rigtig mange ting. Når den skal beregnes er der rigtig mange små omkostninger man skal have fokus på.

SEO

SEO står for search engine optimization – på dansk; Søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering dækker over de ikke-betalte resultater du kan skaffe fra Google.
Her handler de om at forstå Google algoritmer og opbygge en hjemmeside struktur der gør at du bliver fundet på de relevante søgeord når Google tjekker din hjemmeside.

SEM

SEM står for search engine marketing, som dækker over de betalte resultater du kan skaffe via søgemaskinerne.
Her er det mest brugte Google Adwords, hvor du kan betale dig til at blive vist på specifikke søgeord.

 

Gider du ikke holde styr på alle de her begreber? Vi kan hjælpe dig med både en SoMe Manager og SoMe Annoncering.

Guide: Sådan tilføjer du flere brugere på din instragram konto

Du kender det sikkert! Log ind, log ud og log ind igen.
Sådan er hverdagen for mange når de vil poste indhold på deres virksomheds Instagram profil.

Vi oplever tit udfordringen med at det er bøvlet at skifte imellem den private instagram konto og virksomheds profilen – men bare rolig. Løsningen er enkelt.
I guiden herunder kan du hurtigt sætte din instagram konto op til at være logget ind på flere profiler på samme tid.

Sådan gør du

Åben din Instagram App på mobilen og gå på din profil nederst i højre hjørne. Det må gerne være din private profil.
Herefter klikker du på de 3 prikker øverst i højre hjørne.

Når du har åbnet denne menu scroller du helt i bund til du finder punktet “Tilføj konto”.

Klikker du på punktet “tilføj konto” kan du logge ind med din virksomhedsprofil

 

Nu er du klar til at skifte imellem profilerne

Vi er nu tilbage ved udgangspunktet på din profil du har fundet nederst i højre hjørne. Nu er du klar til at skifte tilbage til din personlige profil, eller til din virksomheds profil.
Her har du flere muligheder.

Første mulighed:
Tryk på navnet øverst til venstre, og du vil få vist alle de konti du har logget ind. Her trykker du blot på den profil du ønsker at administrere.

Anden mulighed: 
Holder du fingeren på dit profilbillede nederst i højre i et sekund vil du igen få vist de andre konti du er logget ind på. Her er det samme princip – vælg blot den konto du ønsker at bruge.

Nye krav til Facebook Custom Audience

Cambridge Analytica og effektiviseringen af GDPR, har nu fået Facebook til at stramme kravene til brugen af Facebook Custom Audience.

Facebook lancerede Custom Audience tilbage i 2012 med henblik på at lade virksomheder uploade lister med deres kunders email adresser eller telefonnumre. Dette blev indført for at tage skridtet videre end de brede demografiske målgrupper man ellers hidtil kunne danne. Custom Audiences blev hurtigt et af de mest effektive værktøjer for annoncører verden over. Fordi man nemt og hurtigt kunne danne en ultra specifik målgruppe med eksisterende kunder, som har vist sig at konvertere rigtig godt.

De nye stramninger kommer altså helt specifikt når du oprettet en målgruppe fra en kundefil, hvad end det er din nyhedsbrevsliste eller et CVR-udtræk.

Indtil nu har Facebook kun haft skrevet i deres betingelser, at man som annoncør er ansvarlig for at den data man bruger er indsamlet på lovlig vis. Fra d. 2. juli bliver dette dog skærpet til, at hver gang du uploader en målgruppe, skal du redegøre for, hvor de informationer du uploader kommer fra.

Når et Custom Audience på baggrund af en kundefil oprettes, skal man specificere om informationerne stammer direkte fra de personer man har informationer på, om de er skaffet via en samarbejdspartner (et bureau eller andet) eller om det er en kombination af begge.

Hvorfor nu det?

Det har i mange år været svært eller helt umuligt at gennemskue hvorfor man bliver ramt af specifikke annoncer. Det har i den seneste tid gjort at tilliden fra brugeren til platformen Facebook er blevet svækket gevaldigt.

Facebook laver nu at om, ved at gøre det mere gennemskueligt hvorfor man som bruger får vist en annonce. Det vil mere præcist komme til udtryk når man klikker på; “hvorfor ser jeg denne annonce?”.

Som annoncør er det vigtigt at du altid følger de gældende regler for indsamling af persondata. Den nye persondatalov trådte i kraft d. 25. maj 2018, og er nu så småt ved at blive effektiviseret. Derfor er det vigtigt at du ALTID husker at have tilladelse til at bruge og dele målgrupper med dit bureau.

Guide: Lav flotte billeder til dine sociale medier

At lave flot og fedt content til dine sociale medier, kan i en lille virksomhed ofte være en kæmpe udfordring. Er du ikke en haj i Photoshop bliver det nemt uoverskueligt at skulle lave pæne grafiske billeder, men fortvivl ej – du kan nemt og 100% gratis lave den lækreste grafik til dine sociale profiler!

Løsningen hedder Adobe Spark og er helt gratis og super nemt at bruge.

Opret din Adobe profil helt gratis

Først og fremmest skal du have oprettet din gratis profil hos Adobe.

Opret din profil og kom igang her: https://spark.adobe.com/sp/login

Du kan “signe up” på 3 måder:

  • Brug din Google profil
  • Brug din Facebook profil
  • Brug din mail

Har du allerede en konto hos Adobe skal du blot logge ind.

Når du er logget ind får du 3 muligheder.
1. Post
2.Page
3.Video

I dette tilfælde skal du vælge “post” for at lave dit næste Facebook opslag.

Herefter får du en række templates du kan vælge at bruge. Du kan også blot starte fra bunden og vælge hvilket format dit billede skal være.

Formater

Vælger du at starte fra bunden har Adobe forudindstillet størrelserne på alle billedformaterne, så du ikke skal bekymre dig om “pixels” som kan være en jungle at finde rundt i.

Her er det vigtigt at du vælger det format hvor netop dit billede skal bruges. Det er ikke lige meget om det er “Facebook Cover billede” eller “Facebook link” format, da de har forskellige dimensioner på Facebook.

Når du har valgt dit format skal du nu have basen på dit billede. Er det et billede du selv har taget kan du uploade det. Alternativt kan du vælge i blandt et stort udvalg af fotos til fri afbenyttelse fra Adobes biblioteker.

Herefter er det blot at gå i gang med at designe og vælge iblandt de mange formater der stilles til rådighed.  Når du er færdig trykker du “download” øverst til højre og får dit nye billede klar til brug.


Adobe Spark er også tilgængelig som en app på telefon og tablets.
Personligt foretrækker jeg at redigere mine billeder på en af disse apps, da det er lidt nemmere at finde rundt i.

Skal du også have hjælp til tekst, så tryk her.
Jeg håber denne lille guide har givet dig blod på tanden til at lave flotte billeder til dine profiler. Har du spørgsmål er jeg selvfølgelig klar til at hjælpe dig. 🙂

SoMe Devoted bag tremmer

Så blev det tid. Vi har nu rykket hele SoMe teamet bag træmmer på Fængslet i Horsens.

Derfor vil vi fremover være at finde i kontorfælleskabet, 2. Øst, på Fussingsvej 8 i Horsens. Her byder vi gerne på en kop kaffe, et slag bordtennis samt en snak om markedsføring. 🙂

Vi har længe gået med tanker om at rykke til større lokaler, men beslutningen har faktisk været svær at tage. Vi har som mange ved siddet tæt sammen i en garage igennem det seneste år, hvilket faktisk også har været rigtig godt og hyggeligt. Man siger jo at alle gode historier starter i forældrenes garage eller kælder – og lad os satse på vi bliver en del af den fortælling. 😉

Interessen for Fængslets kontorfællesskab blev skabt, da jeg helt tilfældigt mødte Jesper Yde fra Bixbaryl til et netværksarrangement med AC Horsens. Jesper holder selv til på et kontor på Fængslet, og snakken gled naturligt over på de fede faciliteter de tilbyder. Efter lidt snak aftalte vi at kigge forbi og se nærmere på forholdene.

Efter en rundtur på 2. øst og en fremvisning af vores nye potentielle kontor, var vi overbeviste. Vi måtte flytte derop!

Om Fængslet 2. Øst

FÆNGSLET 2. Øst er et kontorfællesskab for iværksættere, enkeltmands- og mindre virksomheder.
Kontorfællesskabet rummer en stor mangfoldighed af virksomheder – her er fotografer, grafikere, arkitekter, designere, illustratorer og nu også et SoMe Bureau. 🙂
Ud over flere lukkede kontorer, et åbent kontorlandskab samt “Husflid” for de kreative iværksættere rummer Fængslet også et fedt fællesområde. I fællesområdet er der et lille loungeområde, køkken (hvor der hver onsdag er fælles morgenmad), samt flere mødelokaler med moderne av udstyr.

Nu til flytningen…

Vi rykkede ind d. 3/4, og gav den fuld gas for så hurtigt så muligt at blive klar til at “arbejde rigtigt” igen. Derfor tog vi et hurtigt smut til IKEA og købte de småting vi lige manglede. Og når vi siger hurtigt mener vi hurtigt. Her kom de jyske knægte vi nu en gang er op i os, og det tog ikke længe før vi var igennem IKEAs labyrint og nød en hotdog på den anden side..
Herefter gik resten af dagen og meget af aftenen med at samle vores nye indkøb og komme på plads. OG JA – vi bestod IKEA testen, hvilket betyder at vi stadig den dag i dag driver virksomhed sammen. 😉

Selvom vi nu har fået ny adresse er det dog stadig samme team og samme gode service bag.
Vi ses på fængslet til en snak og et slag bordtennis. 🙂

 

Har du været med på hele rejsen? Fra interview om vores drømme til at stifte et Advisory Board.

Praktik hos SoMe Devoted

Line fortæller om hendes praktik hos SoMe Devoted

Mikkel og Frederik er lidt kede af tiden er gået 😉

Som et obligatorisk led i min uddannelse som markedsføringsøkonom, skulle jeg et semester i praktik.
Jeg kender Frederik tilbage fra handelsskolen, hvor vi gik i klasse sammen. Vi havde længe snakket om, at jeg skulle komme til ham, når jeg skulle i praktik. Og jeg lod høre fra mig og efter et par besøg, hvor jeg også mødte Mikkel, startede jeg i januar som praktikant hos SoMe Devoted.

Drengene har taget sig rigtig godt af mig og lige fra starten, har jeg følt mig som en del af deres team. Vi har arbejdet koncentreret, men der har også været tid til at læne os lidt tilbage til at have gode samtaler og grin.

Opgaver

Jeg har fået en masse spændende og forskellige opgaver hos dem. Jeg har også fået et rigtig godt indblik i, hvordan man laver god online markedsføring og hvordan, det fungerer. I løbet af min praktikperiode lavede jeg blandt andet tekstforfatning, nyhedsbreve, AdWords, søgemaskineoptimering, oprettelse af hjemmesider og meget andet. Jeg arbejdede med SoMe Internt på sociale medier, men derudover fik jeg også 2 andre virksomheder, som jeg skulle varetage og hjælpe med aktiviteterne på de sociale medier fast et par gange om ugen. Jeg har derudover været så heldig at kunne komme med til de netværksmøder, som SoMe Devoted er den del af. Blandt andet hos Middelfart Sparrekasse og AC Horsens, som har været interessant og lærerigt at være en del af.

Det har været en god og positiv periode at være en del af SoMe Devoted. Jeg har lært en del, som jeg kan tage med mig til fremtiden. Jeg kan klart anbefale andre, der skal søge en praktikplads at gøre det hos SoMe Devoted eller andre virksomheder, der ikke er så store endnu, fordi det giver dig mere ansvar og du kan komme endnu mere med ned i dybden af tingene! Drengene er professionelle og ved rigtig meget om det arbejde, som de laver og det er et behageligt arbejdsmiljø – de får en høj femmer fra mig!

Jeg tjekker ud for nu og siger tak for denne gang 😊

– Line Rasmussen