Sådan redigerer du linkbeskrivelsen på Facebook

Du har sikkert bemærket det. Efter den store mængde af “Fake news”, har Facebook nemlig lukket for muligheden for at redigere link beskrivelser når du vil poste et link på din side. Det kan til tider være rigtig irriterende, da det ofte ikke er præcis de nu for indsatte vendinger man vil bruge i opslaget. Heldigvis er der råd at hente. 🙂
Vi kender lige nu til 3 muligheder for selv at definere, hvad du vil have til at stå i linkbeskrivelsen:

1 Lav dine metabeskrivelser når du laver indlægget

Når du skriver dit blogindlæg eller indhold på din hjemmeside, kan du med fordel lige sætte 10 minutter ekstra af til at udfylde dine metabeskrivelser.
I wordpress, som langt de fleste bruger kan du via diverse SEO plugins nemlig også ændre beskrivelserne til de sociale medier – det kaldes Open Graph tags. Vi bruger pluginnet Yoast SEO til at udfylde disse tags til både Google og Facebook. I Yoast giver de mulighed for at vælge fanen “social”, hvor du så på forhånd kan ændre dine titler, beskrivelser og billeder.

Det er altid en god ide at udfylde disse data. Således at andre personer der kunne tænkes at dele et link fra din side også får den overskrift, beskrivelse og billede du har valgt. Udfylder du ikke beskrivelserne vil Facebook automatisk finde en overskrift, tekst og et billede de kan bruge. Det vil ofte kunne give en mærkelig sammensætning.

2 Sammenkæd din hjemmeside med din Business Manager

En anden og rigtig god mulighed vil være at linke dit domæne med din business manager, så kun du vil kunne lave brugerdefineret indhold i din linkboks. Til det er der to muligheder. DNS-verificering eller Overførsel af HTML-fil.

Første step er at tilgå din Business Manager, og finde menuen “virksomhedsindstillinger” og herefter punktet der hedder “Domæner.” Her skal du indtaste din din hjemmesides URL uden www – altså kun: domæne.dk. Herefter får du de to muligheder som nævnt ovenfor. Lad os tage et kig på dem.

DNS-verificering

DNS-verificering er den sværeste løsning, da det er den der kræver mest teknisk snilde og længst tid.
Du verificerer dit domæne via DNS ved at tilgå dit webhotel, finde fanen DNS og tilføje en post. Husk det skal være et TXT-post, hvor du bare skal copy/paste verificerings koden ind. (som angivet i din business manager). I vores tilfælde bruger vi UnoEuro, som ser således ud:

Overførsel af HTML-fil

Muligheden vi har brugt til at verificere vores domæne er ved overførsel af HTML-fil. Her skal du blot downloade HTML-filen fra Facebook og uploade den i rodbiblioteket på dit domæne. Det vil højest sandsynligt være under mappen der hedder “public_html” under filarkivet på dit webhotel.

Når det er gjort klikker du på bekræftelseslinket i din Business Manager og herefter på “verificer”.

Til slut skal du blot knytte din side til dit domæne. Hvis ikke den kommer frem i boksen når du søger, er det fordi du ikke har knyttet den til din Business Manager.

Når dette er gjort, kan du ligesom i de gode gamle Facebook dage redigere teksten i linkboksen, i alle link fra din egen hjemmeside. Nemt ik’?

Marketing trends for 2018

Vi har set nærmere på et par af de trends indenfor online markedsføring, som vi regner med bliver en uundgåelig del af 2018.

Organisk reach falder

Som Nephew synger det – “igen og igen, og.” De har gjort det før og gør det nu igen. Facebook skruer mere og mere ned for rækkeviden på dine organiske posts. Du har sikkert allerede oplevet at det er svært at regne med hvor godt dine posts klarer sig når du smider dem på. Det har vi i hvertfald. Facebook er en virksomhed ligesom alle os andre og for dem handler det også om at tjene penge. I 2018 regner vi med at vi atter en gang skal til at bruge mere krudt på annoncer og det betalte indhold via Facebook, for at få vores budskab ud.

Samtidig har flere danske medier oplevet et fald i trafikken de kan generere via Facebook til deres respektive sider. Facebook nedprioriterer altså også rækkeviden på posts der leder videre til andre sider.
Derfor kan du med fordel allerede nu tænke det ind i din SoMe-strategi for 2018. Her kan du med fordel teste andre formater af der i højere grad fastholder brugeren på Facebook og skaber en interesse for dit brand.
Det kunne f.eks. Være Facebook kanvas, videoer, livevideoer samt indsamling af leads på Facebook platform i stedet for at lede brugeren til din side for at signe up til dit nyhedsbrev eller at få en opringning.

Betalt annoncering bliver dyrere

I og med Facebook skruer ned for den organiske reach, betyder det også at vi i højere grad vil se sponsorerede opslag. Når flere og flere kaster sig ud i at lave annoncer, betyder det også at der vil komme højere konkurrence om de enkelte målgrupper. Dermed vil priserne for at nå ud til de enkelte målgrupper altså også kunne forventes at stige en smule.

Det bliver i 2018 derfor endnu vigtigere at du er omhyggelig med udformningen af dine annoncer, så du nemmere kan opnå en høj relevans score og få mere ud af dine annoncekroner.

Det samme gælder når du opsætter dine målgrupper. Her kan du med fordel være endnu mere specifik i hvem du vil ramme med dine annoncer. På den måde sikrer du også at du billigere og mere effektivt når dine mål.

Dit indhold skal være let spiseligt

Forbrugerne bliver mere og mere kræsne når det kommer til at udvælge det indhold de gerne vil se. Det har længe været et faktum at du skal formå at fange forbrugerens opmærksomhed i det øjeblik de ser dit indhold. Det gælder på hjemmesider men i høj grad også på Facebook. Den store mængde af data brugerne ser når de scroller igennem deres feed, betyder at du skal være ultrapræcis i din formulering og valg af billede til blikfang. Det er derfor vigtigt at du bruger tid på at sætte dig i dine følgeres position og overveje hvad der kan skabe værdi for dem.

Her ville det lette svar være humor, som har vist sig at virke rigtig godt. Vi har observeret at memes og gifs, har vist sig at gå rent ind hos især de unge segmenter – mon ikke vi kommer til at se mere af det i 2018?

Influencers er det nye

Sundhedsstyrelsen lancerede i 2017 kampagnen “BUT WHY?”, som havde til formål at få unge mennesker mellem 14 og 19 år til at droppe rygningen. Kampagnen blev et kæmpe hit blandt målgruppen, og indtil nu har de forskellige stykker content genereret 120.000 engagements og en VTR (view through rate) på over 24%!
Istedet for at gå ud med en løftet pegefinger i de sædvanlige kampagne kanaler har folkene bag istedet valgt at gå influencer vejen, hvilket kan tilskrives en del af successen. Her blev blandt andre “Geggo”, brugt som talerør, hvilket gav pote.

Det korte af det lange er at “influencer marketing” er kommet for at bliver. Måske du i 2018 skal overveje at gå den vej?

Du kan læse mere om kampagnen her: http://markedsforing.dk/artikler/kampagner/anti-ryge-kampagne-rammer-plet

(Live)videoer stormer frem

Vores egne erfaringer sammenholdt med diverse undersøgelser viser at video er kommet for at blive.

Generelt set har Facebook selv været ude at sige at de organiske visninger på videoer klart bliver vist mest. I forhold til de traditionelle billeder og links, scorer videoerne en klart højere gennemsnitlig organisk reach.

Livevideo har efterhånden været tilgængeligt i et stykke tid, men står stadig og venter på det endelige gennembrud. Hos SoMe Devoted tror vi at i sær live videoer bliver det næste helt store hit.
Det skyldes særligt at folk engagerer sig langt mere når videoen er live og bliver hængende i længere tid. Det kunne skyldes at folk føler at de er en del af noget der sker her og nu, og derfor føler at indholdet er mere unikt.
Derfor vil vi anbefale at du får gang i dine videoer hvis du ikke allerede har det!

Læs mere om undersøgelsen her

 

Konklusion

Overordnet set kan vi konkludere at du allerede nu bør tilpasse din markedsføringsstrategi. Her skal du overveje i højere grad sætte penge af i budgettet for 2018 til at køre kampagner og annoncer via Facebook. Samtidig skal du have endnu mere fokus på at analysere din målgruppe. Således at du let kan lave det indhold du ved netop de vil reagere på.
Hvis du ikke allerede har fået gang i video produktionen skal du se at få det gjort! Videoer er kommet for at blive, og kan sikre at du holder liv i din organiske reach, samt at dine følgere vil interagere med dig.
Som et supplement til dine kampagner kan du overveje om du på sigt skal gøre brug af de moderne influencers. De seneste kampagner viser at det er effektivt!

Har du spørgsmål er vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig igennem markedsføringen i 2018. 🙂

Vil du booste din virksomhed?

SoMe Devoted har fået fornøjelsen af at være med som indlægsholder til et intensivt forløb, hvor du kan få input til at udvikle din virksomhed.

Forløbet er arrangeret af Middelfart Sparekasse som ønsker at hjælpe byens iværksættere og startups på rette vej. Da vi blev spurgt om vi ville deltage som indlægsholder var svaret klart – JA!

“Vores eget firma SoMe Devoted er jo kun omkring et år gamle. Derfor kan vi i høj grad genkende alle de problemer man kæmper med i en nyopstartet virksomhed. Derfor vil vi meget gerne være med til at hjælpe virksomheder som os selv med at komme godt i gang!” – udtaler partner og onlinekonsulent i SoMe Devoted, Frederik Mailund.

Udvid dit netværk

Over fire morgenmøder møder du en række eksperter, som giver dig konkrete redskaber, du kan bruge på din vej mod succes som iværksætter – det kalder vi BOOST Horsens.

Derudover vil du få et stærkt netværk og komme tæt på andre nystartede virksomheder og høre om deres succeser og udfordringer – et netværk, du også kan søge sparring hos i fremtiden.
Særligt netværket er en unik mulighed for at udvikle din forretning.

Læs mere om arrangementet – tilmeld dig her. Det er gratis at deltage.

“Press and hold” Facebook opslag

Facebook har for nyligt gjort det muligt at lave de så kaldte “Press and hold” opslag, som på dansk også kan kaldes interaktive opslag.

Det går i al sin enkelthed ud på at du trykker på et forside billede, som herefter viser et billede eller film – altså en slags interaktivt billede opslag på din Facebook side.

Den nye mulighed på Facebook vækker i første omgang begejstring på kontoret hos os. Det er nemlig en ny mulighed for at skabe interaktion hos brugerne, hvilket vi elsker!

Når vi snakker interaktion ved vi at “nye” muligheder, som endnu ikke rigtig har slået igennem virker endnu bedre. Det betyder nemlig at brugeren stopper op en ekstra gang og skal undersøge hvad man gør i denne nye funktion.

Måske du endda endte med at læse dette fordi du så vores opslag på Facebook?

Hvis ikke kan du finde det her og se hvordan “Press and hold” Facebook opslaget virker.

Men men men… denne feature virker i skrivende stund kun på i Facebooks app, og kan lige nu kun laves med IOS mobil-enheder. Hav derfor den klar klar når vi starter guiden her.

Er din side ejet via en Businessmanager konto, kan du opleve problemer med at få lov til at poste “press and hold” posts.

Hvordan gør man?

1. Hent “intolive” appen i appstore

Appen fåes som både en gratis og pro version. Du kan i starten sagtens nøjes med den gratis. Oplever du stor success med opslagene kan du jo altid opgradere. 😉

2. Vælg dit indhold

Vælg op til 30 billeder eller en video på op til 30 sekunder, som er det folk skal se når de trykker på forside billeder.

Vælger du billeder skal du sørge for at vælge dem i den rækkefølge du vil have slideshowet. Samtidig skal de være i samme størrelser, så du undgår at “intolive” appen beskærer dem automatisk.

3. Vælg dit forside foto

Når du har gjort ovenstående skal du vælge dit forside billede – altså det som skal få folk til at interagere.

Det er derfor en god ide at lave en form for grafik der viser hvad folk skal gøre, da der endnu ikke nogle automatiske løsninger på dette. Hav derfor grafikken klar på forsidebilledet og sørg for at billedet du bruger har samme størrelse som indholdet.

Du vælger dit forside billede i punktet der hedder “Edit first frame” nede i venstre hjørne.

Når dette er gjort gemmer du projektet til dine fotos.

4. Upload

Når du skal uploade dit projekt er det vigtigt at du uploader med Facebooks mobil app. Når du har uploadet skal vi sikre dig at  “live” ikonet nederst i højre hjørne er slået til. Og så er du klar til at poste.

Sådan kan det bruges

Så længe denne mulighed stadig er relativt ny vil du helt sikkert kunne få rigtig mange af dine følgere til at interagere. Det bør du som virksomhed udnytte, hvilket kan gøres på mange måder. Vi har lavet en komplet liste med disse muligheder – den får du i vores eksklusive nyhedsbrev.

Lån os din mail – så kviterer vi med flere gode tips.

SoMe Devoted bliver ny sponsor i AC Horsens

Vi er stolte af at kunne præsentere, at vi pr. 1/9-17 har tegnet en sponsor aftale med AC Horsens.
Hos SoMe Devoted ser vi os selv som byens reklamebureau og finder det derfor også naturligt at støtte byens hold.
AC Horsens, har indtil nu klaret sig rigtig godt i Alka Superligaen og allerede inkasseret flere sejre. Vi ser frem til en masse gode oplevelser med de GULE på stadion.

Som en del af sponsoraftalen indgår vi nu i handelsnetværket, som de seneste år har vokset sig rigtig stort. Her indgår en stor del af byens lokale virksomheder, som vi glæder os til at lære meget bedre at kende.
Det er ingen hemmelighed at vi elsker at have fingeren på pulsen omkring, hvad der sker i det danske og horsensianske erhvervsliv.
Derfor ser vi det nye partnerskab med AC Horsens som helt naturlig del af vores mål om at blive et af de førende bureauer.

Derfor skal du bruge Facebook Business Manager

Facebook indeholder uendelig mange og fede værktøjer når du skal markedsføre dig online. Med Facebook Business Manager kan du nemt styre de forskellige aktiver du har i din virksomhed, samt nemt og hurtigt styre dine medarbejders adgangsniveauer til din side. 

 

Nem struktur på aktiver

Med en Business Manager får du groft sagt mulighed for at adskille din private profil fra din firma profil. Istedet for at skulle tilgå dine forskellige aktiver fra din personlige profil kan du istedet samle dem under Business Manageren. Her kan du altså samle alle aktiverne som: din virksomheds Facebooksider, annoncekonti, produktkataloger, pixels og Instagram-konti.

Medarbejder styring

Mange virksomheder har igennem tiden oplevet det store problem at miste adgangen til deres egen Facebook side. Det sker oftest fordi den medarbejder der har stået for siden, siger op og derved tager siden med sig. Samtidig oplever mange virksomheder også store problemer når det kommer til, hvem der egentlig skal have adgang til hvad på Facebook siden.
En Business Manager giver altså stor sikkerhed for at bevare adgangen til siden, og samtidig gør det arbejdet med hvem der skal have adgang til hvad meget lettere. Har du eksempelvis en medarbejder, som udelukkende skal kunne analysere de data der kommer ind på siden, kan du med fordel tildele personen adgangen som “sideanalytiker”.

Giver det mening for dig?

Overordnet set er Business Manageren helt perfekt til store virksomheder, som har flere brands under sig. Det kunne være Rema 1000, som har rigtig mange butikker under sig. Ved at Rema 1000 via manageren har adgang til alle undersiderne, kan de nemt køre kampagner på vegne af de enkelte butikker, eller give adgangen videre hvis en butik skulle få ny ejer.
Her hos SoMe Devoted bruger vi også ALTID værktøjet til at få adgang til vores kunders sider og annoncekonti, så vi kan køre kampagner og daglige opslag for dem.

Til sidst kan en Business Manager også være et godt værktøj for dig. Også selvom du ikke har flere sider eller annoncekonti. Det smarte er medarbejderstyringen, hvor du nemt bevarer sikkerheden og kontrollen med din side, og nemt bevarer et overblik over dine aktiver.

 

Facebooks Business manager er som du nok kan læse dig til her et super smart værktøj.
Det kan dog være et ordenlig mundfuld at kaste sig ud i.

Vi hjælper dig med at oprette din Business Manager korrekt. Vi giver dig også en introduktion til, hvordan du får mest ud af den.

Lær dine kunder at kende og få mere ud af din markedsføring

Når du skal markedsføre dit brand på sociale medier er det vigtigt at du helt fra starten har styr på, hvem din målgruppe er. Ved du hvem dine kunder er, ved du også hvordan du bedst kan ramme dem.

Ordet målgruppeanalyse kan få selv den mest erfarne marketing manager til at ryste i bukserne, men det er faktisk mere simpelt end du lige tror. Der er ingen facitliste når det kommer til at analysere din målgruppe. Det kan gøres på RIGTIG mange måder.
Den mest populære måde at dele dine målgrupper op på, er via demografiske data som; alder, bopæl, sprog, uddannelse osv.

Netop denne metode er også den du støder på hvis du vil “booste” et af dine opslag på din side.

Du behøver dog ikke at gøre det sværere end det egentlig er. Du kan starte helt simpelt og på den måde få rigtig gode resultater.

Overordnet set er det vigtigt at du helt fra starten overvejer:

  • Hvad sælger jeg?
  • Hvem køber mine produkter eller ydelser?
  • Hvor bor mine kunder?
  • Hvad interesserer mine kunder sig for?

    Kend din målgruppe og få mere ud af markedsføringen

    Kender du din målgruppe? 📣Vi giver her lidt små tips og tricks til, hvordan du nemt og enkelt kan lære din målgruppe endnu bedre at kende. Læs også mere inde på vores blog⬇️http://somedevoted.dk/lav-maalgruppeanalyse-og-saelg-mere/

    Slået op af SoMe Devoted i Fredag den 4. august 2017

Tal med dine kunder om det der interesserer dem

En af de store fordele ved de sociale medier er tovejskommunikationen. I den tid vi lever i har du helt optimale muligheder for at lære dine kunder at kende, og kommunikere med dem. Det kan du udnytte til at finde ud af hvilken type indhold du skal poste.

Har du allerede en facebookside med en følger gruppe er det et oplagt sted at starte.

For at finde ud af, hvordan du bedst kan ramme dem kan du nu undersøge, hvad det egentlig er dine kunder interesserer sig for. Lad os tage et eksempel.

Du sælger et stort udvalg af fodboldstøvler på din hjemmeside. Du vil gerne sælge mere til det kvindelige segment og udnytte det danske kvindelandsholds success ved EM.
Du ved dog ikke helt hvilken fodboldstøvle-model der hitter hos dine følgere, så du beslutter at finde ud af det.

Her ville det være oplagt at spørge dem direkte om de bedst kan lide model a eller b, men i stedet kan du “twiste” den lidt.

På det kvindelige landshold er der flere store profiler. Pernille Harder spiller i model a, og Line Røddik spiller i model b. Derfor kunne du nu spørge dem; hvilken spiller der er deres favorit. Deres store idol vil helt sikkert også påvirke deres valg af støvler.
Efter afstemningen finder du ud af at 80% bedst kan lide Pernille Harder som spiller i model A.
Derfor er det “lige til højrebenet” af lave det største salgsfremstød på model A, og også gerne inddrage Pernille Harder i denne “reklame”.
Du taler altså direkte til dine kunder om ting der interesserer dem lige nu, samtidig med du får ultra vigtig viden ud af dem.

For lige at opsummere er det vigtigste at du overordnet set identificerer din målgruppe. Herefter skal du snuse dig frem til, hvad der interesserer målgruppen og inddrage det i dine posts for at lære dem endnu bedre at kende.

 

Tip: Skab et attraktivt tekst materiale

Har du eller din virksomhed fået en god idé til et nyt tiltag, skabt et nyt produkt eller vil i bare gerne fortælle om jeres forretning? Så er det vigtigt, at teksten bliver sat sammen, så modtageren bliver fanget og historien bliver forstået og opfattet positivt.

For selv det mest interessante nye tiltag kan blive kedeligt eller sågar misforstået, hvis modtageren får en dårlig oplevelse med den udleverede information. Vi tilbyder nu også hjælp til skabelse af attraktivt tekst materiale, uanset om der er tale om blogindlæg, pressemeddelelser eller lignende.

Vi ønsker dog også at hjælpe dig lidt på vej, så her får du tre gode råd til, hvordan du selv kan optimere dine tekster.

  1. Forbedr læserytmen

    Når man skal skrive en fængende tekst til en given modtager, så er det vigtigt at læseren ikke bliver træt i hovedet, fordi læserytmen enten er for tung, for langsom eller med for mange ophold. Her kan du, som forfatter, hjælpe læseren i den rigtige retning ved blandt andet at være opmærksom på sætningernes længde, mængden af tekniske ord og længden på afsnittene.

  1. Identificer målgruppen

    Inden man skriver et tekst materiale til offentliggørelse, så er det vigtigt, at man fastsætter sin målgruppe. Er man ikke sikker på hvem man skal henvende sig til, så kan det være svært at skrive en tekst, som fanger de rigtige mennesker. Her skal man tænke over, hvilke ord, jargon og sværhedsgrad man bruger.

  1. Vær dig selv

    Når man skal sælge noget eller vil fortælle andre om en god idé, så er det vigtigt, at modtageren tror på ægtheden i dit budskab. Derfor er det vigtigt, at du lader din egen eller virksomhedens personlighed skinne igennem, når du formidler dit budskab i dit tekst materiale.

Har du brug for yderligere hjælp, så tilbyder SoMe heldigvis en række forskellige tekst-pakker. Vi hjælper dig med at omsætte information til lækkert læsestof.

Godt købmandskab – bare online

At være tilstede på de sociale medier er ikke nogen stor videnskab i sig selv. Alle kan oprette en virksomhedsside og smide et billede fra frokostpausen op hver anden onsdag når der lige er tid. Men kan man egentlig sælge via sin sociale profil?

Svaret er ja!
Spørgsmålet er bare – hvordan??

Når vi hos SoMe Devoted bliver spurgt af vores kunder om, hvordan de kan sælge mere via sociale medier, spørger vi dem altid: “Hvordan kan cykelhandleren sælge dig en cykel nede i den lokale cykelbutik?”
– Det kan han fordi han dyrker godt købmandskab, hvor han rådgiver og møder dig i øjenhøjde.

Man kan altså sige, at brugen af sociale medier i bund og grund handler om godt købmandskab fra din side. Men hvordan gør jeg det – tænker du så.

Det er svært at give et konkret svar på, hvordan du er en god købmand online. Dog kan vi dog stille et par vigtige punkter op, der hjælper dig godt på vej.

Indhold, indhold og indhold 

Forestil dig, du går ind i cykelbutikken, men der ikke er nogle cykler. Så vil den mest naturlige reaktion være at gå ud igen og finde en butik, hvor du kan se og muligvis prøve en cykel.
Det samme gælder for din Facebook-side. Hvis dine potentielle følgere og kunder kommer ind på din side og ikke finder noget relevant indhold, så skal du ikke regne med hverken et like eller en handel.

“Content is everything,” og derfor skal du ved hvert af dine opslag vende dig rundt og se det fra din målgruppes side. “Whats in it for me” – hvorfor vil de læse dit opslag?

Snak med følgerne og ikke til dem

På en social profil kan du opleve både positiv og negativ feedback. Det er dog vigtigt at du altid svarer dine kunder og følgere på de kommentarer og spørgsmål de måtte have. På den måde engagerer du dig og dyrker det gode købmandskab online.

Udnyt oplagte salgssituationer

Når du poster opslag på din side om nye produkter eller andet, kan der ofte komme spørgsmål fra kunderne.
“Hvornår kommer det på lager” eller “Hvad er forskellen på x og y?”.
Tag dig god tid til at svare. Stod du i cykelbutikken og spurgte om det samme, men fik ikke noget svar, så ville du nok også tage benene på nakken – ikke?

Tænk derfor altid over hvordan du ville sælge et produkt eller en ydelse til en person, der trådte ind i din fysiske butik.

Har du brug for hjælp? Så står vi selvfølgelig klar til at hjælpe og rådgive dig!

4 Geniale Social Media værktøjer

Hvis du søger på nettet, finder du et hav af værktøjer til at styre de sociale medier. Værktøjerne er geniale til at assistere den daglige planlægning af aktiviteter på de forskellige kanaler. Det er dog en jungle at finde rundt i og derfor har vi udvalgt et par af de værktøjer, vi mener er de bedste.

Vi har her prøvet at gøre det lidt nemmere for dig at finde ud af, hvilket værktøj der egentlig passer bedst til netop dit behov.

Hootsuite

Hootsuite er et smart og enkelt værktøj hvor du nemt kan planlægge din online aktivitet. Programmet, som har en tilhørende app, er gratis at bruge, hvis du maks vil bruge tre sociale profiler. Hvis du ønsker mere kan man dog købe en større version, så det koster cirka 75 kroner om måneden.

Vi vil beskrive Hootesuite som et genialt program til dig, der har mere end en social profil at styre. Fordi du nemt kan få et overblik og planlægge aktiviteterne, samt udlæse statistikker fra de forskellige opslag. Hootsuite virker upåklageligt med langt de fleste sociale medier. Derfor mener vhootsuitei, at programmet er et rigtig godt sted at starte.

 

 

Crowdfire

Crowdfire er endnu et smart program, som også kan bruges både via app og computer. Programmet gør det nemt at finde potentielle følgere, da det giver dig mulighed for at se, hvilke følgere der følger de af dine konkurrenter, der minder mest om dig. Ligeledes giver programmet dig mulighed for at identificere de følgere, der er inaktive og som du ikke får meget ud af at følge.

Social Punch

De fleste virksomheder med en social profil har efterhånden prøvet at lave en Facebook-konkurrence. Med Social Punch kan du nemt og gratis finde en tilfældig vinder ud fra kommentar, like eller begge dele. På den måde kan du vise dine følgere, at konkurrencerne afgøres tilfældigt og ikke blot ved at finde den nærmeste ven eller familiemedlem som vinder.  

Hemmingway App

Kommunikerer du med din målgruppe på engelsk, er Hemmingway App et smart værktøj til at skrive i. Du kan indsætte et tekststykke i appen, hvorefter den analyserer det lynhurtigt og finder ud af, hvor sætningerne kan optimeres. Her markerer den ofte sætninger, der er meget lange og svære at læse eller ord, du kan undlade så teksten lettere læses og forstås.

Alt i alt er appen altså rigtig smart, hvis du skriver på engelsk og gerne vil have lidt feedback på dine tekster. Det skal dog understreges, at du ikke alene kan nøjes med Hemmingway App. Du opfordres derfor altid til at læse teksterne igennem inden de offentliggøres.

 

I kommentarerne herunder hører vi gerne, hvilke værktøjer du bruger i den daglige færden på sociale medier.