Google Chrome blokerer for (irriterende) reklamer

Google Chrome har valgt at lancere nye “ad-blocking rules”. Og hvad menes der så med dette tænker du måske?

Jo! Det betyder, at Googles browser – Google Chrome – blokerer for det, som de selv kalder for “irriterende” reklamer på hjemmesider. Det kan blandt andet være autoplayvideoer med lyd, som vi ser når vi læser avisartikler.

Hvis brugeren ikke irriteres af disse typer af reklamer, er der mindre sandsynlighed for, at de henter “ad-blockers” fra en tredje part. Og det ønsker Google jo naturligvis ikke.

Du kan fjerne Googles blokering på Chrome, men det nye tiltag møder stadigvæk noget kritik. Google er en kæmpe spiller på markedet, men hvornår er grænsen er nået for, hvor meget magt én enkelt virksomhed skal have? Det er måske bare et temperament spørgsmål?

 

Det stores spillere styrer markedet. Læs hvad Facebook gør ved algoritmen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *