Instagram

Brand: mange virksomheder bruger skræddersyede hashtags på deres opslag, hvor de opfordrer kunder, samarbejdspartnere osv. til at bruge det når de har opslag relaterede til virksomheden. Det hashtag inkluderer ofte virksomhedens navn.

Beskrivende: tidligere indeholdt fleste hashtags kun et simpelt ord som f.eks. #food, #clothes, #store. Nu om dage er det meget simple tags ikke effektive længere, det skyldes af at de er over brugt, og har derfor ikke nogen effekt andet end fylde.

Så i stedet for at kun bruge et simpelt ord, så brug flere ord, der er mere beskrivende, som du ved appellerer til din målgruppe.

Er du i tvivl om hvad et hashtag er? Læs mere her

Lokation: du kan øge din lokale kendskabsgrad ved at bruge din lokation som hashtag. Derudover kan det øge tallet af følgere, specielt hvis du er en lokal virksomhed. Derfor en det en god ide at tilføje din lokation som hashtags.

Bruger du de rigtige hashtags, betyder det at de rigtige mennesker hurtigt kan finde dig. Derfor kan det godt betale sig at at lægge noget tid og energi i at finde på en liste af hashtags, der kan bruges til flere forskellig opslag. På samme tid, skal disse hashtags tiltale enkelte individer, der har potentiale af at blive dine fremtidige kunder.

En effektiv måde at bruge hashtags på er, hvis du finder et, som beskriver eller passer godt til din virksomhed, kan du bruge det på alle dine opslag, for at være konsekvent. Et hashtag kan være med til at forme dit brand.

Har du ikke fundet et hashtag endnu, så er der nogle metoder her, nu kan benytte dig af:

  • Kig din instagramkonto igennem. Undersøg de billeder du har slået op de seneste to uger, og lav en liste over kategorier, som dine billeder passer ind i.
  • Du kan nu brainstorme ideer til opslag, der passer ind i de ovenstående kategorier. Her kan du finde inspiration ved at søge på relaterede hashtags.
  • Udnyt den overstående process ved at undersøge, hvordan du vil have at brugerne finder dig. Derefter laver du endnu en liste af tags du tror brugere ville søge efter dig selv med. Herfra finder du hashtags der passer til din virksomhed, og du kan nu forme dine egne.

Det hjælper også at bruge noget tid på at se på andre virksomheder det ligner din. Undersøg deres hashtags, så du får en ide af hvilke kunne fungere godt for dig.

Dine billeder kan være flotte, sjove eller inspirerende med geniale billedtekster, men uden gode hashtags vil du ikke blive fundet på IG. Hashtags er nødvendige på vores opslag, selv om de ofte bliver overset. Bruger du dem ikke rigtigt, kan det være grunden til at din online tilstedeværelse er stillestående.

Tag din tid og følg guiden oven over, og test nogle forskellige bud på hashtags, og se hvad der virker.

Categories:

Tags:

No responses yet

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *