Slut med opslag fra virksomheder på Facebook?

I denne uge annoncerede Facebook, at der i fremtiden kommer mere fokus på at skabe værdifuldt indhold for brugerene. I den forbindelse kommer brugerene til at se mere indhold fra familie og venner, og mindre indhold fra virksomheder og andre sider. Men er der grund til at være bekymret?

Genovervej dit content-mix 

I fremtiden vil Facebook fokusere på at skabe værdi for brugerene. Det betyder ikke nødvendigvis at din indhold slet ikke bliver vist – du skal bare sørge for at gøre det værdifuldt.
Når du i fremtiden vil skille dig ud i det organiske feed er nøgleordene “live-video” og “edu-tainment.”
Edu-tainment betyder at du skal være i stand til at “undervise”, men samtidig også “underholde” brugeren med dit indhold. Her kan du med fordel tænke “storytelling” i dit indhold. Forestil dig at du var i stand til at sende live en gang om ugen, med en form for serie, hvor du underholder og skaber værdi for dine brugere? Her kunne du bryde igennem Facebooks nye algoritme og skabe interaktion og følgere.
Du bør selvfølgelig ikke stoppe med at dele organisk indhold. Du skal som altid bare huske at se kritisk på opslaget, for at se hvor værdien skabes for dine brugere – HVER GANG! Humor er og vil i fremtiden også være en god vinkel til organisk rækkevide.

Hvad betyder mindre plads til virksomhedsopslag? 

I bund og grund betyder Facebooks opdatering at brugeren vil bruge mindre tid på Facebook, men tiden der bruges vil være mere værdifuld.
Dog er der INGEN grund til bekymring. Faktisk kan det vise sig at dine annoncer bliver endnu mere effektive. Det er nemlig kun de organiske opslag der nedprioriteres imens annoncepladserne forbliver det samme. Det betyder at der vil være mindre støj, som vil betyde at dine annoncer træder endnu tydeligere frem i brugerens feed.
Det betyder også at dine annoncer i fremtiden bliver endnu vigtigere for at bevare din position.

 

Det hele lyder skræmmende, men det er det faktisk ikke. Hvis du blot fokuserer på at skabe værdifuldt indhold og samtidig bruger mere krudt på annoncering, vil dit budskab træde endnu tydeligere frem og der vil komme mere opmærksomhed om dine annoncer. Er du ikke allerede i gang med annoncering bør du starte allerede i morgen! Vi hjælper dig gerne med overblikket og opstarten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *