Tips til relevant indhold til dine kunder

Når du laver dit indhold, så husk på at indhold, der skaber resultater skal være relevant for dine kunder. Brugerne lytter som udgangspunkt, når det er om noget, der handler om dem selv. Så interagerer de ved at like, kommentere og dele på din side.

Husk din målgruppe

Du skal huske at sætte dig ind i din målgruppes sted. Men du skal selvfølgelig samtidig huske, dit eget budskab. Det vil være rigtig godt, hvis du kan skabe et specielt spændingsfelt mellem de emner, du ønsker at tale om, og de emner din målgruppe ønsker at læse om eller egentlig også sagt med andre ord – hvad er det dine kunder, savner nogle informationer om og hvordan kan det matche din virksomheds kompetencer?

Dine kunder er jo dit levebrød og derfor har du brug for at der bliver skabt trafik til din hjemmeside, der konvertere til nye kunder.

Du kan stille dig selv helt simple spørgsmål så som;
* Hvem er vores kerne kunder? Find frem til dem og giv dem indhold, der er målrettet til dem og deres behov.
* Hvilke udfordringer eller spørgsmål har vores kunder, som vores virksomhed kan løse eller svare på for dem?
* Hvilket særligt indhold er de interesseret i?
* Hvad har de brug for at kunne finde på vores hjemmeside?
* Hvordan gør vi siderne let tilgængeligt og brugervenligt for dem? Optimer dine sider
* Hvilken viden og ekspertise har vores virksomhed, som vi kan give videre til vores kunder?

Ofte er det i dialogen med jeres nuværende samt de potentielle nye kunder, I får indsigt i, hvilke informationer som de savner. Den viden kan du forvandle til nyt indhold. Indhold du ved bliver værdsat og er brugbart for dine nuværende samt nye kunder.

Knæk koden

Du knækker altså koden, når ideerne til nyt indhold bliver koblet sammen med jeres virksomheds identitet og den faglighed, der er i virksomheden. Indhold der imødekommer det, kunderne efterspørger og samtidig er det I som virksomhed gør bedst, den helt ideelle kombination. Du kan blandt andet finde inspiration til nyt indhold på Ubersuggest.
Så det er bare med at komme i gang med at reflektere – rigtig god fornøjelse 😊

Skal du have hjælp til at lave hel SoMe strategi, som passer til din målgruppe og med et stærkt budskab?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *