Tips til hvordan pop-ups kan føre til konverteringer

Du er måske lidt skeptisk i forhold til pop-ups, fordi du selv synes, de er ret irriterende! Fakta er, at de virker, selvom det kan være et irritationsmoment, hvis blot de bliver brugt i den rigtige kontekst!

I sidste ende kan det ses på bundlinjen, hvis du driver folk frem i din salgskanal, hvis det du tilbyder, er relevant og gennemskueligt for dine brugere.

Det værste du kan gøre, er blandt andet ikke at segmentere din kommunikation. Det er ligesom i alt det andet markedsføring, du laver er det en nødvendighed at sende det rigtige budskab ud til de rigtige personer. Du må ikke skyde med spredhagl - det er hverken til gavn for dig eller dine brugere.

Vi har listet nogle eksempler på, hvordan du kan bruge pop-ups rigtigt på din hjemmeside:

Den personlige chat
Du viser via chatfunktionen dine besøgende, at du står til rådighed og rigtig gerne vil hjælpe. Supporten på den her måde virker mere personlig, hvilket skaber tillid. Chatten er rigtig god at bruge på produktsider, hvor du kan adresserer det problem, de besøgende gerne vil have løst via produktet. Det betyder også at din første besked vil ændre sig, alt efter hvad brugerne kigger på.

Byd de nye besøgene velkommen
Der er nye personer, der hver dag besøger din hjemmeside, så hvorfor ikke få dem til at give dig deres e-mail? Hvis du bruger en velkomst pop-up, så kan du byde de nye besøgende velkommen og evt. give dem en lille velkomstgave - eksempelvis i form af tips og tricks via e-mail eller en rabatkode ved første køb ect.

Få flere følgere til nyhedsbrevet
Hvis du giver de besøgende mulighed for at få flere og relevante nyheder og tilbud via et nyhedsbrev, kan du få dem til at tilmelde sig dette. Du kan få denne pop-up til at komme, når den besøgende har været på siden x antal tid og på den måde har vist interesse for, hvad det er, du tilbyder. Desuden kan du sætte tilmeldingsblanketten til dit nyhedsbrev på din hjemmeside, blog eller produktside og fortælle, hvad brugerne får, hvis de tilmelder sig nyhedsbrevet.

De tilbagevendende besøg skal bearbejdes
De personer der vender tilbage til din hjemmeside viser sig ofte at være interessede i din virksomhed og er faktisk mere tilbøjelige til at købe noget af dig. Du kan give dem en grund til at købe noget ved at tilbyde dem et specielt tilbud, når de har besøgt siden f.eks. 5 gange eller mere i løbet af den forgangne måned.

En reminder med indholdet i kurven
De folk der har kigget på webshoppen og har lagt noget i kurven, men er ved at klikke væk fra siden uden at købet er fuldendt, kan få en venlig reminder med positive ord om, hvad de går glip af.

Flere følgere på de sociale medier
Ønsker du at optimere dine tiltag på de sociale medier, så kan du bruge pop-ups på hjemmesiden til at få nye følgere med over på de sociale medier. Men vær igen varsom med timingen af dine pop-ups. Vis kun pop-ups til folk, der har brugt x antal tid på din side og dermed viser engagement.

Feedback
Fortæl dine brugere at deres mening er vigtig viden for dig. Når du bruger en pop-up til at indsamle feedback, så får du både vigtig information om brugernes mening og det skaber et tillidsbånd mellem dig og de besøgende.

Særlige tilbud
Brug en pop-up hvis du har særlige tilbud kørende, så ved du det er de rette, der har set det. Du kan bruge tilbuddet til at få de besøgendes e-mail adresser eller lede dem direkte til kassen.

Konklusion

Står du, og er du helt ny på området, kan det give god mening for dig, at starte med den pop-up, der virker mest oplagt for dig. Hvis du har et nyhedsbrev, vil det være en god ide, at få folk til at tilmelde sig det i første omgang. Og har du noget materiale, du kan dele ud af, der er gratis, så start også med at give dine brugere det.

HUSK! Hvis du har brug for hjælp eller sparring på området så kan du altid kontakte os, vi hjælper dig gerne!

Om forfatteren

Line Rasmussen

Line Rasmussen

Line er praktikant i SoMe Devoted, og er husets Instagram specialist. Hun har et stykke tid hjulpet mindre virksomheder med boost af deres Instagram profiler. Derved er interesseren for mediet kun vokset. Line elsker at følge med i udviklen og hele tiden holde sig ajour med, hvad der er de nyeste tendenser. Hun sætter pris på den gode vinkel i billeder og varm kaffe!

Smid hende en besked her

Skal vi hjælpe dig?